søndag 9. desember 2012

Hva skjer når hverdagen innhenter deg?

Har grublet så mye i det siste at jeg har fått vondt i hode. Hva skal jeg gjøre når hverdagen plutselig innhenter meg? hva skjer neste år når jeg sitter der midt i april/mai med eksamen, jobb og alt for liten tid til alt? Etter onsdagen med praten med min søster har jeg MITT svar. Jeg skal ikke gjøre noe som jeg ikke ser jeg har tilstrekkelig tid til. Jeg skal være tilstede der jeg er og ikke rushe fra et sted til et annet. Jeg skal lære meg å si nei, jeg er elendig til dette.. og jeg skal lære meg å si "nei ikke idag jeg kan imorgen passer det for deg?" Og når det kommer til jobb skal jeg lære meg å bytte vakter ikke gi dem bort eller ta ekstra :) tiden skal strekke til så lenge jeg PLANLEGGER. 

Legg merke til at jeg skriver MITT svar, fordi det er ikke slik at et svar gjelder alle. Alle har forskjellig utgangspunkt og alle har forskjellig svar. Viktig å tenke på dette, hvertfall når vi har et langtids ønske. Når du tenker deg om kan du godt si dette her om kropp også, ingen har samme svar (les:kropp). Siden bloggen min handler om min reise til Athletic fitness 2013 så har jo jeg fokus på kropp. Men det som er viktig å tenke på er at alle kropper er forskjellig. Vi mennesker er født forskjellig uansett hvordan du ser på det, ja vi har de samme organen i kroppen og alle har det som er mest viktig for at en kropp skal fungrere men utseende vårt er så ulikt som det kan være. Jeg kan ikke se på en annen å tenke "SÅNN skal jeg se ut" fordi jeg ikke kommer til å se sånn ut. Jeg kan forme kroppen min når det kommer til styrketrening men den er fortsatt ulik alle andres. Se på det slik noen har anlegg til å få skikkelig markerte muskler i magen mens andre vil kanskje bare få en flat mage med ikke noe særlig synlige muskler. Jeg er gla for at jeg er meg og ingen andre, men det må da være lov å klage litt av og til? selvføleglig blir vi sjalu på andre, men kan vi gjøre noe med det? JA! ta tak i oss selv for så gjøre opp for det vi ønsker å fikse. Ingen kan gjøre det for oss, vi må gjøre det selv.

Noen som kjenner seg igjen? Jeg gjør ihvertfall det! hahah!

Mitt svar er ulikt andres når det kommer til hverdagen og hvordan den best bør forberedes , og det samme er det med kropp. Min kropp er ikke lik andres.. den er min å bare min, og er du ikke fornøyd med deg selv må du gå inn i deg selv og finne ut hva som gjør deg lykkelig og ta et valg ut fra det :)

Ha en fortsatt flott søndag!

Prates :)

PS. Snart kommer min kjære hjem fra ishockey turnering i Kristiansand. Gleder med :)

1 kommentar:

  1. For et fint innlegg, flink du er vennen. gleder meg til trening på onsdag. Hilsen stolt veninne :)

    SvarSlett