torsdag 20. september 2012

Bake kake søte, dyppet den i.. sjokolade?

Idag har jeg vært på morgen trening kl 0600 med M. Øvelsene vi gjorde var

  • Bulgarsk utfall 10*3
  • cabel back kicks 5*5
  • bridging, stang på hoftene
  • et bens strakmark
  • step up med manualer
  • utfall med stang eller manualer

Etter det var det rett på jobb fra 0830 til 1500, så til foreldrene mine for å spise middag, kylling med salat, nam <3

Etter middag kom jeg hjem å startet med å lage litt god biter, den første godbiten er noe som kommer fra Kristine Weber (kriweb.no) eller du kan bestille hennes hefte på x-life.no.

Jeg kaller dem for peanøttsjokoladekuler, de er fantastisk gode, og kjempe enkle å lage

Du trenger PB, Yacon sirup, Stevia (sjokolade eller karamell), salt.






4 ss PB - peanøttmel
1 ss yaconsirup
1-2 dråper stevia
en klype salt










Bland sammen til du får en seig masse, denne ruller du til kuler, og setter i fryseren og smelte sjokolade over vann bad. Jeg pleier å knekke sjokoladen i små biter legge dem i en bolle og koker opp vann heller over i en kjele og setter bollen over det varme vannet, lar det stå og rører litt av og til. Rull kulene du har i fryseren i den smeltede sjokoladen og sette dem i fryseren igjen i ca 5 min. nyt etter på :)

 









Neste jeg laget var fra en ferdig pakke sjokoladekake fra x-life.no, knall god den også. HEr følger du bare bruksanvisningen. Toppingen er noe annet, den laget jeg av smeltet sjokolade (86 %) og sukrin melis, litt stevia vanilje og eggehviten til kun 1 egg. kan også blande inn litt kakao hvis man ønsker det :)























Jeg har ennå ikke smakt kaken men etter røren å dømme og toppingen skal den være knall god! gleder meg til å smake den! nam!

Mer kommer iløpet av helgen håper jeg, så følg med!

SEE YA!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar