onsdag 26. september 2012

Varfor gör hon på det der viset? Varfor då då?


Noen ganger tror jeg folk tenker hvorfor vil hun gjøre dette her?!Hun kommer til å sulte.. dette her er ikke sunt. Eller som min samboer sa du får IKKE lov å gå rundt sulten..

Hva svarer du til slike folk? for min del kan jeg til tider ønske å si - men det er min kropp og mitt liv, jeg gjør som jeg vil jeg. Men man kan ikke bare tenke det heller, hvertfall ikke om du har kjæreste, samboer eller er gift. Det tærer ikke bare på deg i slutten men også på de nærmeste rundt. I starten har du "fri" dag, en gang i uken, så da kan du slippe deg litt løs og spise hva du vil, evt ta deg en tur på en fuktig aften, men under dietten er dette såpass strengt at det kan du ikke gjøre lengre. Noen ganger vil dette tære på humøret å det kan gjøre det tyngre for de rundt.

Og jeg vil si til de som har slike tanker, jeg skal ikke stille i bodybulding, men i bodyfitness. Jeg må bare få frem at jeg ikke har noe imot bodybuilding men akkurat det er ikke noe for meg :) Jeg spiser masse, får i meg mer nå enn det jeg gjorde før, jeg setter opp mpltider, jeg koser meg mer med maten nå enn jeg har gjort før. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke har hatt et kjempe forhold til mat. Jeg har spist sunt rundt andre, men så.. det er når jeg er alene at jeg synder for å si det sånn :P så med dette opplegget her håper jeg at jeg vil få et bedre forhold til meg selv og til amt. At jeg kan sette meg ned eller stille meg på kjøkknet med et smil og ikke fordi jeg vet at det er godt til slutt.

Hodet mitt fungrer ikke helt som det skal tror jeg, å få høre "wow, så flink du er!", "oj, du har gått ned i vekt" eller "så tynn du er blitt". Gjør det motsatte hos meg, jeg får ikke lyst til å fortsette med det jeg gjør men jeg vil heller spise fire ganger så mye sjokolade eller chips. Så for min del er alt dette en kjempe utfordring men det er det hodet mitt trenger for å kunne kjempe, er det litt for "lett" så vil ikke hodet mitt henge med, eller kroppen for den skyld.

For meg blir svaret til de som tenker slik
Jeg vil gjøre dette for meg, ingen andre. Jeg ønsker å lære meg nye ting, spise bedre, ha et bedre forhold til min kroppen. Dette her er for meg.

Stort bodyfitness forbilde for meg

Kristine Weber


Prates :)

























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar