søndag 30. september 2012

Den som venter på noe godt sa du :)

Løradg kveld gikk til matlaging og til barnepass. Kjempe koselig, brukte ca 1 time på å løpe rundt en stolpe vi har i stuen å brøle WRAA hver gang hun kom rundt den. Det var ganske festlig. Det ble taco på oss igår kveld, samt litt sjokolademousse på meg (lurte meg til litt sjokolade også, kjente at det var noe som trengtes). Fikk kjempe inspirasjon fra min søster, Karianne, på noe godt som du kan bruke til taco. Jeg har kuttet ut skjellene til tacoen men det manglet noe når jeg spiser taco nå.
Ingenting som knaset, derfor ble jeg så glad når jeg så at hun hadde taco på fredag og hadde laget ostechips! disse må du prøve ut, fantastisk gode. Karianne er skikkelig kreativ på kjøkkenet!




 Etter tacoen laget jeg meg sjokolademousse og vaniljemousse (noen av de koppene jeg fikk tok jeg smak av tutti frutti og en med kanel smak, disse ble litt for sterke og ble dermed litt mislykket :/ ).

Det du gjør er:
  • 2 eggehviter
  • litt sukrinmelis eller stevia
  • 2 plater med gelatin*
  • kakao (smak til du syns det er nok)
  • 20 g sjokoladeprotein
Stivpisk eggehviten sammen med sukrinmelis eller stevia.
Legg gelatinen i litt kaldt vann til den e blitt myk, deretter kok opp litt vann og bland sammen. hel forsiktig over i den stivpiskede eggehviten mens maskinen går. Ta i det du vil av kakaoen og sjokoladeproteinet.

Samme oppskift gjelder for vaniljemoussen med da selvfølgelig med vaniljeprotein (fant ikke vaniljen) og uten kakao.

 
 
 Resultatet, snadder <3


Jeg tok vist ikke bilde av sjokoladeprotein pulveret men dere skjønne tegningen :)

Nå er restan av familen hjemme hos mamma og pappa og nyter en bedre middag med biff, mens jeg har vært på kurs og er nå på jobb. Har treningsavtale med Karianne etter stening, så skal få tatt litt bilder da, det skal komme ut ikveld det lover jeg :)


ha en fin dag videre!
Prates


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar