onsdag 14. november 2012

Kokosmakroner & sjokoladepeanøtt kuler!

Idag har det vært egentlig en ganske så grei dag. Smålig trøtt å sliten men alt har blitt gjennomført med glans! Lesing, retning av oppgaven og trening.

Idag ble det trening av bryst og Biseps sammen med Maria, 30 min rask gange før vi startet, øvelsene ble
* benkpress
* skråbenk med manualer
* kabelkrossover
* hammercurl
* Biseps med kabel
* bisepscurl 8 halve fra bunn til midt*8 halve fra midt til topp *8 hele

Middagen idag hadde jeg egentlig ikke energi til å lage når jeg kom hjem fra trening, men bet tennen sammen og laget wok, men kylling, brokoli, paprika, paprika, chili og jalapenos med masse godt krydder:) mm!

Etter middag fikk jeg rydde dilla og satte igang med å rydde, og etter litt rydding fikk jeg lyst på noe godt. S da måtte jeg jo lage noe.

Først laget jeg sjokoladepeanøtt kuler

* PB 2 4 SS
* yaconsirup 1 SS
* 4 dråper sjokolade essens, her kan du velge smak selv, eller helt uten smak. Kan også droppes
* litt vann

Bland sammen til du får en seig masse, når dette er gjort sett det inn i fryser mens du smelter sjokolade, jeg valgte 86 % kakao sjokolade med stevia.

Sett inn i fryser og vent litt før de nytes! Mmmm!

Etter dette var gjorde fikk jeg lyst på noe kokos, s jeg tenkte kokosmakroner!

Knall enkelt!

* en pose kokos (250 g kokos)
* 4 eggehviter
* 5 dråper vanilje ( kan bruke sukrin, eller annen type søtningsmiddel)

Stivpisk eggehviter, og drypp stevian i. Pisk litt til. Etterpå vender du forsiktig inn kokosen. Når detter gjort lager du små kuler på et bakepapir og sett inn i ovnen på 180 grader, vent 10-15 min ( kommer an på ovnen, min trengte ca 15 min).

Vent litt til de blir kalde, å nyt! Snadder!

Sunn god sjokolade og kokos, lille lørdag kunne ikke vært bedre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar